Programmamanager

De Programmamanager is belast met het leiden van grootschalige organisatie brede of organisatie overstijgende programma’s en het adviseren van het Directieoverleg (DO) en de Raad van Bestuur bij de implementatie van programmaresultaten. Je stelt het programmaplan op, stelt de begroting op en richt het programma in. Je stuurt meerdere projectleiders en indirect projectleden aan. Elke projectleider beheert het programmabudget en legt achteraf verantwoording af aan de opdrachtgever en/of stuurgroep.

De programmamanager inspireert en initieert het van buiten naar binnen halen van kennis over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van innovaties en verbeterpotentieel in bedrijfsvoering in de zorg. Bewaakt de samenhang tussen verschillende projecten of projectonderdelen en initieert en ontwikkelt programma’s. Je adviseert over programmaresultaten en implementatie op tactisch en strategisch niveau. Ook kan sprake zijn van het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van beleid op tactisch en strategisch niveau door het opstellen van beleidsnotities naar aanleiding van de programmaresultaten. Je speelt proactief in op de uitdagingen van de organisatie en doet in nauw overleg met het management voorstellen voor verbeter- en/of innovatieprojecten. Je hebt een breed extern netwerk en weet best practices in de buitenwereld te verbinden met vraagstukken in de binnenwereld. Je werkt op basis van een door de directie goedgekeurd jaarprogramma in een PDCA-cyclus.

 
Deel:

Profiel

Als programmamanager is jouw uitgangspunt in de werkrelatie dat er wederzijds vertrouwen is op basis van professionaliteit en deskundigheid. We verwachten van jou flexibiliteit en veranderbereidheid. Ook is een kritische reflectie op jezelf en anderen van belang. Je bent in staat om voorwaarden te creëren en te organiseren om professioneel en deskundig te functioneren.

Om deze functie tot een succes te maken heb je:
• Een vakgerichte economische of bedrijfskundige opleiding op WO-niveau;
• Ruime ervaring en een grondige kennis van projectmanagementtechnieken en ben je in staat deze uit te dragen;
• Je hebt affiniteit met de primaire en/of ondersteunende processen van een zorgorganisatie en de cliënten;
• Je bent zelfstandig, creatief in oplossingen en brengt nuance aan. Sociale vaardigheden als tact, kunnen luisteren, invoelend vermogen en het in onderhandelingssituaties kunnen overbruggen van uiteenlopende, tegengestelde belangen en weerstanden zijn van belang;
• Je hebt een vlotte pen en bent ook in staat je mondeling goed uit te drukken;
• Je bent een doorzetter, gestructureerd en in staat om namens Siza op correcte wijze externe contacten te onderhouden.

Waardering voor je werk

Dat hebben we zeker! Je gaat een uitdagend avontuur aan, waar je de kans krijgt om mee te werken aan een vernieuwde organisatie. De arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO gehandicaptenzorg, afhankelijk van jouw ervaring en kennis word je ingedeeld in FWG 65. Je ontvangt een eindejaarsuitkering en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. De overeenkomst start met een jaarcontract met de optie om daarna voor onbepaalde tijd in dienst te treden bij Siza.

Er is voldoende ruimte voor groei, zowel persoonlijk als in carrière! Daarom krijg je de kans om cursussen of een opleiding te volgen. Deelname aan evenementen, een voordelig fitnessabonnement, voortaan op de (elektrische) fiets naar het werk of zelfs een weekendje weg. Dat hoort er allemaal bij! En we hechten veel waarde aan een goede balans tussen werk en privé. Thuiswerken behoort tot de mogelijkheden. Je ontvangt van ons een laptop en smartphone. Tot slot ga je werken in een betrokken en gedreven team dat uitkijkt naar jouw komst.

Kernwoorden: Probleemoplosser – Creatief – Toegankelijk – Inlevend – Gedreven – Gestructureerd