Wie wil jij begeleiden bij prettig wonen, werken en leren? Bij sporten, dansen, zingen en vrienden maken?
Mensen met een matige tot ernstige verstandelijke beperking hebben een ontwikkelingsleeftijd tussen de 3 en 9 jaar. Werken met deze doelgroep betekent op elk moment naar hen kijken, samen leren én grenzen stellen.
Mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB) of een autisme spectrum stoornis (ASS) ervaren zelf niet altijd dat ze een beperking hebben. Soms wonen ze zelfstandig. De manier waarop ze waarnemen en denken, zorgt voor specifiek gedrag.
Mensen met een lichamelijke beperkingen leven hun leven graag zo normaal mogelijk. Met begeleiding en zorg. En als het even kan met behulp van technologie. De aard van de hulpvraag is divers en hangt af van de ziekte of aandoening.
Mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH) hebben een leven vóór en een leven ná. Een ernstige gebeurtenis heeft hersenletsel veroorzaakt, met blijvende gevolgen. Voor henzelf en hun omgeving.
Mensen met een ernstige meervoudige beperking (EMB) hebben hun hele leven zorg en ondersteuning nodig. Voor hen is de wereld vaak lastig te begrijpen. Dat maakt het gedrag vaak ook onvoorspelbaar.
Kinderen en jongeren met een beperking hebben een andere start in het leven. Wonen, logeren, naar school gaan: het gaat vaak niet vanzelf. Ze hebben vaak extra begeleiding en ondersteuning nodig.
Individuen, gezinnen en jongeren in het sociaal domein hebben vragen op verschillende vlakken. Thuis, op school of elders in de maatschappij. Vaak gaat het om situaties die langdurig spelen en waarbij meerdere partijen betrokken zijn.